Dlouhá léta jsem trpěla zácpou a potom jsem slyšela, že je potřeba bílé pečivo nahradit celozrnným. Zkusila jsem to a opravdu to funguje. | Prameny zdraví

Dlouhá léta jsem trpěla zácpou a potom jsem slyšela, že je potřeba bílé pečivo nahradit celozrnným. Zkusila jsem to a opravdu to funguje.

Udělala jste rozhodně dobře a pomůžete nejen střevům, ale i kostem, srdci, prsům, pankreatu a dalším orgánům. Je však důležité konzumovat skutečně celozrnné nebo aspoň grahamové pečivo. O tom rozhoduje struktura, ne barva!

Dlouhá léta jsem trpěla zácpou a potom jsem slyšela, že je potřeba bílé pečivo nahradit celozrnným. Zkusila jsem to a opravdu to funguje.

Rubrika: Obilniny | Typ článku: Rady lékaře

Mnoho chlebů je jen zabarvených melasou, karamelem nebo jinými barvivy. Tmavá barva není zárukou, že pečivo je vyrobeno z rozemletých celých zrn.

Jestli se to dá, zjistěte si složení (celozrnná mouka by měla být na prvním místě v uvedeném seznamu surovin). A důkladně si prohlédněte strukturu těsta (měli by být vidět slupky zrn).

MUDr. Igor Bukovský, vědecký pracovník FÚ LF UK v Bratislavě, odborník v oblasti výživy a prevence chorob

Počet přečtení: 3 526 Datum: 5. 3. 2010