Rubrika: Zdraví ženy | Typ článku: Studie | 19.09.2007 13:43
Výsledky studie vypracované na více než 900 Kaliforňankách svědčí o tom, že ty ženy, které holdují potravinám, po jejichž požití má hladina krevního cukru tendenci prudce stoupat, jsou vystaveny vyššímu riziku, že se jim narodí dítě s defektem mozku nebo páteře.
Mezi takové potraviny, známé jako potraviny s vysokým glykemickým indexem, typicky patří např. bílé pečivo a další rafinované obiloviny nebo sladké limonády.
Podle vědců mezi negativní následky, které byly ve studii pozorovány zejména u obézních žen, patří také poruchy nervového kanálu. Jedním z nich je zadní rozštěp páteře. Je známá souvislost mezi tímto defektem a nedostatečným zásobením kyselinou listovou v prvních týdnech těhotenství.
Ženy, které konzumovaly nejvíce potravin s vysokým glykemickým indexem, měly čtyřnásobné riziko narození dítěte s vrozeným defektem v porovnání s obézními ženami, které nicméně jedly nejméně těchto potravin. Mezi doporučované potraviny s nízkým glykemickým indexem patří např. celozrnné obiloviny, luštěniny, ovoce či zelenina.
American Journal of Clinical Nutrition, November 1, 2003
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 925
22.05.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
22.05.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
21.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
21.05.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
20.05.2012 00:00 Rubrika: Infekční nemoci
19.05.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy