Rubrika: Další nemoci | Typ článku: Studie | 09.05.2004 13:43
Dívky, které konzumují stravu bohatou na živočišné bílkoviny a tuky, se možná „projídají“ k časnému nástupu puberty a zřejmě i zvyšují svoje riziko onemocnění některými civilizačními chorobami později v životě.
Výzkum ukázal, že dívky, které brzy fyzicky dospívají, mají zvýšené riziko rakoviny prsu a možná i rakoviny vaječníku.
Podle vedoucí studie (zkoumající zdravotní záznamy 67 žen narozených ve třicátých a čtyřicátých letech), dr. Berkeyové z Harvard Medical School v Bostonu spočívá důležitost těchto zjištění v tom, že strava je faktor, který je - na rozdíl od genetického rodinného zatížení - možno upravit.
Dívky, konzumující ve věku tří až pěti let nejvíce živočišných bílkovin, měly první menstruaci dříve než dívky, které konzumovaly větší množství rostlinných bílkovin. Podobné platilo pro dívky konzumující více tuku ve věku jednoho až dvou let a pro dívky konzumující více živočišných bílkovin ve věku šesti až osmi let.
American Journal of Epidemiology 2000;152:446-452
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 800
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba