Rubrika: Sója, tofu | Typ článku: Studie | 28.09.2004 13:43
Výsledky jedné malé studie ukázaly, že konzumování sóji přináší určité snížení „špatného“ LDL cholesterolu u starších žen s normálním nebo mírně zvýšeným cholesterolem.
Tento účinek byl zaznamenán u žen ve věku 45 až 70 let, které po dobu asi tří měsíců konzumovaly sójovou bílkovinu obsahující isoflavony. U těch žen, které denně přijaly 132 mg isoflavonů, bylo v porovnání se skupinou přijímací pouze 7 mg isoflavonů denně zaznamenáno snížení LDL cholesterolu o 6,5%.
American Journal of Clinical Nutrition 2001;73:225-231
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 1252
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba