Rubrika: Zdraví dětí  |  Typ článku: Studie  |  22.01.2007 11:43

Školní obědy na bázi sóji snižují příjem tuku u dětí

Výsledky studie vypracované odborníky na výživu ze dvou univerzit v americkém státě Jižní Karolína svědčí o tom, že školy, které nahrazují hovězí, vepřové a krutí maso sójovou bílkovinou velmi dobře prospívají – aspoň co se týká zdraví školáků.

Snížení množství tmavého masa o 30 % a zahrnutí sójové bílkoviny do jídelníčku přineslo redukci množství kalorií, tuku a nasyceného tuku, které studenti zkonzumovali.

Vědci snižovali obsah tmavého masa a přidávali sójovou bílkovinu ve 132 různých pokrmech podávaných v jídelnách základních škol.

Journal of the American Dietetic Association 2001;101:461-463

Produkty BIO e-shopu COUNTRY LIFE, o kterých se psalo v tomto článku: