Rubrika: Další nemoci | Typ článku: Studie | 28.06.2003 13:43
Předchozí výskyt nemocí srdce a cév v rodině je významnějším rizikovým faktorem pro ženy než pro muže. Strava, která obsahuje nejméně pět porcí ovoce a zeleniny denně a přitom neobsahuje více než 20% tuku (kaloricky), snižuje zřejmě riziko melanomu, rakoviny kůže.
Úmrtnost na kardiovaskulární onemocnění v městských oblastech Číny se od roku 1957 do roku 1990 ztrojnásobila - ze 12% na 36% (u nás je v současné době přes 50% - pozn. redakce). Ve stejném období zaznamenaly Austrálie, Kanada, Francie a USA pokles úmrtnosti na tyto choroby.
Muži, kteří se narodili na jaře, bývají vyšší než muži, kteří se narodili na podzim. Vysvětlením může být účinek slunečního světla na produkci melatoninu.
Jedna belgická studie nasvědčuje tomu, že vysoké dávky riboflavinu (vitamin B2) pomáhají předcházet migrénovitým bolestem hlavy.
Studie National Cancer Institute nasvědčuje tomu, že vysoká úroveň fyzické aktivity během dospívání chrání proti rakovině prsu. Naopak kouření v tomto období zvyšuje riziko pozdějšího onemocnění rakovinou prsu až o 50%.
Více než třetina dětí s chronickou kožní vyrážkou zřejmě trpí alergií na některou z následujících potravin: vejce, mléko a mléčné výrobky, pšenice, hovězí maso, mandarínky.
Z Loma Linda University Vegetarian Nutrition & Health Letter
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 917
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
05.02.2012 00:00 Rubrika: Dlouhověkost
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy