Rubrika: Zdraví ženy | Typ článku: Studie | 06.08.2007 01:00
Vědci sledovali 140 žen ve věku od čtyřiačtyřiceti do šestašedesáti let. Tyto ženy chodily po dobu jednoho roku třikrát týdně posilovat do fitness centra. Všechny ženy současně užívaly doplňky vápníku a asi polovina z nich byla na hormonální restituční terapii (HRT).
Ukázalo se, že čím více činek ženy v průběhu roku navzpíraly, tím větší hustotu kostí měly – přinejmenším v oblasti krčku stehenní kosti. Tento účinek byl patrný nezávisle na věku, užívání HRT a hustotě kostí na začátku studie. Podle autorů studie, jimiž byli vědci z University of Arizona v Tusconu, se zdá, že dobře vyvážený program posilování s činkami je jedním z nejlepších přístupů k řešení problému osteoporózy.
Medicine and Science in Sports and Exercise 2003;35:10-17
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 721
22.05.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
22.05.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
21.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
21.05.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
20.05.2012 00:00 Rubrika: Infekční nemoci
19.05.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy