Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Studie | 28.01.2007 11:43
Pouhá jedna polévková lžíce panenského olivového oleje denně navíc zřejmě přispívá k lepšímu vyloučení cholesterolu z těla – takové jsou výsledky malé studie vypracované vědeckými pracovníky z Barcelonské univerzity.
Dospělí lidé, kteří denně konzumovali 25 mililitrů (neboli necelé dvě polévkové lžíce) za studena lisovaného olivového oleje, vykazovali po týdnu nižší oxidaci „špatného“ LDL cholesterolu a vyšší koncentrace antioxidačních složek, zejména fenolů, v krvi.
Antioxidanty pomáhají předcházet oxidačnímu poškození, které je způsobováno volnými radikály, vedlejším produktem normálních pochodů v lidském těle, který může poškodit tělesné tkáně. Studie ukazují, že oxidace LDL cholesterolu souvisí s tvrdnutím cév, které vede k srdečnímu onemocnění.
Poznatky ze španělské studie pomáhají vysvětlit zdravotní přínos tzv. středomořské diety. Je známo, že v zemích, jako je Španělsko či Itálie, kde obyvatelé konzumují více než třetinu své denní dávky tuků v podobě mononenasycených mastných kyselin (zvláště v olivovém oleji), je nižší výskyt srdečních onemocnění.
European Journal of Clinical Nutrition 2002;56:114-120
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 1308
Olej olivový Primeur 750 ml BIO EMILE NOEL
Tento výjimečný olej se nejlépe hodí do salátů. Je jedním z nejlepších stolních...
Olej olivový 500 ml BIO EMILE NOEL
100% bio panenský olivový olej za studena lisovaný. Je jedním z nejlepších stolních...
Olej olivový 200 ml BIO COUNTRY LIFE
Olivový olej má vynikající chuť, vysokou výživnou hodnotu, mimořádné zdravotní...
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy
03.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
02.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
02.02.2012 00:00 Rubrika: Mýty a omyly
01.02.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
01.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna