Rubrika: Vitamíny a minerály | Typ článku: Studie | 31.08.2006 13:43
Výsledky studie vypracované na Yale University pod vedením dr. Davida Katze svědčí o tom, že miska kaše z ovesných vloček nebo 800 IU (mezinárodních jednotek) vitamínu E pomáhají udržet proudění krve v cévách jedinců, kteří právě pozřeli velké množství tuku. Současně bylo potvrzeno, že tuk způsobuje stahování cév a tím i snížení toku krve, což zvyšuje riziko srdečního onemocnění.
Padesát dospělých nekuřáků bez známky srdečního onemocnění vypilo při třech různých příležitostech mléčný koktejl připravený ze zmrzliny a krému z vajec a kokosového tuku. Účastníci studie současně zkonzumovali misku ovesné kaše, misku pšeničných cereálií nebo doplněk vitamínu E. Ukázalo se, že v případě pšeničných cereálií se průtok krve v cévách snížil o více než 13 %, při podávání ovesné kaše či vitamínu E současně s tučným koktejlem však k žádnému snížení průtoku krve nedošlo.
Dr. Katz uvedl, že lidé v ohrožení srdečním onemocněním by měli samozřejmě snížit množství tuku ve své stravě, současně by ale také měli do svého jídelníčku na pravidelné bázi zařadit ovesné vločky.
American Journal of Preventive Medicine 2001;20:124-129
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 1353
Oves bezpluchý zrno 500 g BIO COUNTRY LIFE
Oves je obilí nejbohatší na živiny. Obsahuje přibližně dvakrát více tuků než pšenice,...
Vločky ovesné s klíčky 500 g BIO COUNTRY LIFE
Ovesné vločky s klíčky představují ideální kombinaci pro získání všech důležitých...
Kaše ovesná Nomina 300 g NOMINAL
Instantní kaše jsou výrobky s výraznou nutriční hodnotou a mimořádně lehkou...
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy
03.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
02.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
02.02.2012 00:00 Rubrika: Mýty a omyly
01.02.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
01.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna