Rubrika: Rakovina  |  Typ článku: Studie  |  23.05.2004 13:43

Olivový olej zřejmě chrání proti rakovině tlustého střeva

Nová studie vypracovaná vědci z Oxfordské univerzity přidala další argumenty nasvědčující tomu, že olivový olej, jeden ze základních kamenů středomořské stravy, je stejně účinný jako ovoce a zelenina při prevenci rakoviny tlustého střeva.

Vědecký tým porovnával výskyt rakoviny, stravu a spotřebu olivového oleje ve 28 zemích Evropy, v USA, Brazílii, Kolumbii, Kanadě a Číně. Země se stravou obsahující značné množství masa (včetně ryb) a málo zeleniny měly nejvyšší výskyt tohoto druhu rakoviny, konzumace olivového oleje pak souvisela se snižujícím se rizikem. Rakovina tlustého střeva je druhou nejčastější rakovinou v mnoha rozvinutých zemích, kde je mnohem častější než v zemích třetího světa - v Asii a v Africe. ¨

Journal of Epidemiology and Community Health

Produkty BIO e-shopu COUNTRY LIFE, o kterých se psalo v tomto článku: