Rubrika: Stravování | Typ článku: Studie | 08.01.2004 11:43
Výzkumný tým dr. Linose z Athénské univerzity porovnával stravu 145 pacientů s revmatoidní artritidou se stravou 188 lidí, kteří artritidou netrpěli. Všichni účastníci studie žili v jižní oblasti Řecka, kde strava obsahuje větší množství vařené i syrové zeleniny a rybího i olivového oleje a méně masa než ve většině západních zemí.
Dr. Linos zjistil, že lidé, kteří spotřebovali nejvíce olivového oleje měli podstatně nižší riziko onemocnění revmatoidní artritidou než lidé, kteří jej konzumovali nejméně. Účastníci studie, kteří jedli nejvíce vařené zeleniny, měli o 75% nižší riziko tohoto onemocnění oproti těm, kteří hlásili nejmenší příjem vařené zeleniny.
Na rozdíl od předešlých studií tato studie nezjistila, že by vysoká spotřeba rybího masa nějak chránila proti onemocnění revmatoidní artritidou. Je možné, že relativně vysoké zastoupení nesaturovaných mastných kyselin v olivovém oleji pomáhá potlačovat zánět doprovázející revmatoidní artritidu, a to podobným způsobem jako obsah mastných kyselin z ryb žijících v hlubokých vodách (např. makrela).
American Journal of Clinical Nutrition 1999;70:1077-1082
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 1093
Olej olivový Primeur 750 ml BIO EMILE NOEL
Tento výjimečný olej se nejlépe hodí do salátů. Je jedním z nejlepších stolních...
Olej olivový 500 ml BIO EMILE NOEL
100% bio panenský olivový olej za studena lisovaný. Je jedním z nejlepších stolních...
Olej sójový 200 ml BIO COUNTRY LIFE
Sójový olej se obsahem nenasycených mastných kyselin vyrovná slunečnicovému oleji. Je...
22.05.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
22.05.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
21.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
21.05.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
20.05.2012 00:00 Rubrika: Infekční nemoci
19.05.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy