Rubrika: Nemoci močových cest | Typ článku: Studie | 16.12.2009 00:00
Ve studii na 96 000 ženách ve věku 27 až 44 let se ukázalo, že ty z nich, které vypily nejvíce tekutin (v průměru 13 a půl šálku denně), měly o 32 procent nižší riziko výskytu ledvinových kamenů než ženy, které pily nejméně (5 šálků denně).
Současně platilo, že ženy, které získávaly většinu vápníku z potravy, měly o 27 procent nižší riziko. Vápníkové doplňky nehrály žádnou roli.
Vědci zjistili, že fytáty – které se nacházejí zejména ve fazolích, celozrnných obilovinách a celozrnném pečivu – zřejmě ledviny chrání. Konzumace většího množství cukru naopak riziko ledvinových kamenů zvyšovala.
Závěr je tedy takový: pijte hodně tekutin, vyhýbejte se nadbytku cukru a jezte pravidelně fazole a celozrnné obiloviny.
Archives of Internal Medicine
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 419
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
05.02.2012 00:00 Rubrika: Dlouhověkost
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy