Rubrika: Krevní tlak  |  Typ článku: Studie  |  19.04.2003 13:43

Množství soli konzumované dítětem může mít vliv na krevní tlak později

Řada studií poukázala na to, že vysoký krevní tlak má své pravděpodobné kořeny již v raném dětství. Studie holandských vědců, kteří sledovali 476 dětí narozených v roce 1980, tuto teorii potvrzuje.

Miminka byla náhodně rozdělena do dvou skupin: jedna skupina byla na stravě s nízkým obsahem soli, druhá na stravě s normálním obsahem soli. Již po šesti týdnech měly děti z první skupiny nižší krevní tlak. Pokus trval šest měsíců.

Po patnácti letech výzkumníci opět zkontaktovali asi třetinu dětí, které se jim podařilo vyhledat, a zjistili, že ty děti, které byly kdysi ve skupině s nízkým obsahem soli ve stravě, měly i dnes o něco nižší krevní tlak než děti ze druhé skupiny.