Rubrika: Ekologie  |  Typ článku: Studie  |  30.01.2004 11:43

Mnozí se bojí pesticidů

Také se bojíte konzumace ovoce a zeleniny stříkané pesticidy? Podle Amerického institutu pro výzkum rakoviny si „77% lidí myslí, že konzumace potravin obsahujících pesticidy zvyšuje riziko rakoviny“.

Když však pracovníci institutu provedli přehled skoro 4 500 studií „nezjistili žádné přesvědčivé důkazy o tom, že by konzumování potravin obsahujících stopová množství chemikálií, včetně pesticidů, herbicidů a průmyslových hnojiv, mělo nějaký vliv na riziko onemocnění rakovinou“.

Naopak bylo jednoznačně potvrzeno, že pravidelná konzumace ovoce a zeleniny významně snižuje riziko vzniku mnoha druhů rakoviny.