Studie, která zkoumala více než 6 700 dospělých lidí se širokou škálou zdravotních návyků, zjistila, že se stoupající spotřebou cigaret a alkoholických nápojů se snižoval příjem výživných potravin, jako jsou celozrnné obiloviny, ovoce a zelenina.
Dr. Nancy Bettsová z University of Nebraska uvedla, že výsledky studie ukazují, že nezdravé návyky jdou obvykle ruku v ruce. Většina zdravotníků se soustřeďuje na odstranění určitého nejškodlivějšího návyku, efektivnější se však ve světle výsledků této studie jeví měnit nezdravé prvky životního stylu současně.
Je možné, že chronické užívání alkoholu zvyšuje práh tolerování nikotinu (a naopak) i že někteří lidé jsou geneticky náchylnější k upadnutí do závislosti na některé návykové látce.
American Journal of Health Promotion 2000;15
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 795
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba