Rubrika: Další nemoci | Typ článku: Studie | 28.12.2009 00:00
Všichni víme, že tuky v rafinovaných potravinách mohou způsobovat srdeční onemocnění. Výsledky nové studie nám dávají další důvod, proč je lepší se vyhýbat chipsům a podobným pochutinám.
Jeden profesor z Harvardské univerzity v nedávné době studoval pacienty v pěti největších oftalmologických střediscích v zemi a zjistil, že ti pacienti, kteří konzumovali pravidelně více rafinovaných potravin, měli vyšší riziko degenerace sítnice, ke které dochází s přibývajícím věkem a která je hlavní příčinou slepoty u lidí starších pětašedesáti let. Ti lidé, kteří jedli potraviny s vysokým obsahem tuku, známého pod názvem kyselina linoleová (který se nachází hlavně v potravinách rychlého občerstvení, jako jsou např. bramborové chipsy), měli riziko dokonce ještě vyšší.
Degenerace sítnice je proces, který trvá 30-40 let, ke změně stravy a životního stylu by mělo proto dojít již za mlada. Je pravděpodobné, že když dnes jíte spoustu nehodnotných potravin, tyto potraviny vás v tomto ohledu poškozují způsobem, který nebude ještě řadu let zjevný.
Archives of Opthalmology
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 466
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba