Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Studie | 12.02.2010 00:00
Bílkoviny ve stravě zvyšují ztráty vápníku močí a jsou spojovány ve studiích po celém světě s vyšším rizikem zlomeniny krčku. Tento vztah však nebyl studován detailně. U 85 900 žen ve věku 35-59 let v Nurses' Health Study byl sledován po šest let příjem bílkovin a po dvanáct let výskyt zlomenin. Byly shromažďovány i další informace týkající se osteoporózy, jako obezita, užívání estrogenu, kouření a úroveň fyzické aktivity.
Ukázalo se, že u žen, které denně konzumovaly více než 95 gramů bílkovin, bylo o 22 % zvýšené riziko zlomeniny předloktí v porovnání s ženami, které konzumovaly denně méně než 68 gramů bílkovin. K tomuto zvýšení rizika docházelo ovšem jen při konzumaci živočišných bílkovin. Ženy, které jedly tmavé maso nejméně pětkrát týdně, měly o 23 % vyšší riziko zlomeniny předloktí oproti ženám, které je jedly méně než jednou týdně.
Am J Epidemiol 1996;143: 472-9
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 669
22.05.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
22.05.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
21.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
21.05.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
20.05.2012 00:00 Rubrika: Infekční nemoci
19.05.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy