Rubrika: Krevní tlak | Typ článku: Poradna výživy | 20.06.2009 01:00
Asi dodnes nejprecizněji je škodlivý účinek soli dokumentován v článku v British Medical Journal v č. 302, 1991, April 6, str. 811-824. Autoři citují řadu studií ze všech koutů světa a svou analýzu opírají hlavně o rozsáhlou studii vztahu mezi krevním tlakem a příjmem sodíku ve 24 rozličných komunitách (47 tisíc lidí) v celém světě. Propočítávají přímo, jak mnoho konkrétní množství soli zvyšuje krevní tlak.
Pokud jde o to, že vysoký krevní tlak zvyšuje riziko infarktu myokardu a cévních příhod mozkových, je shoda názorů jednoznačná a potvrzuje to nesčetně konkrétních pozorování. Dnes je také již v podstatě jednoznačně přijat závěr, že sůl přispívá k růstu krevního tlaku, čím více soli, tím větší zvýšení. Tento názor podpořilo a potvrdilo nesčetně odborníků, jasná většina, a je dokumentován a prokázán velkým počtem šetření na tisících a desetitisících osob.
Pokud jde o skutečnost, že sůl přispívá k rakovině žaludku, není názor ještě zcela jednotný. Toto však je méně důležitý aspekt škodlivosti soli.
Tomáš Husák, matematik a biolog, přední evropský odborník na zdravou výživu
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 595
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba