Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Rady lékaře | 18.07.2011 00:00
Studie ukázaly, že aterosklerózu u člověka lze zvrátit, když po určitou dobu udržujeme nízkou hladinu krevního cholesterolu. Věk účastníků jedné studie vypracované na University of California se různil od devětadvaceti do pětašedesáti let. Ústup aterosklerózy se ukázal v časovém horizontu asi dvou let u těch, u kterých došlo k poklesu hladiny cholesterolu v průměru o 1,5 mmol/l.15
Další důkazy, které potvrzují, že tento stav se dá zvrátit, poskytují lidé, kteří byli nuceni žít na méně tučné, ba dokonce chudé stravě. Lidé, kteří umírají na zhoubné nemoci, jako je rakovina, mívají v cévách při pitvě méně plaků než lidé, kteří umřeli náhle. Během posledních dní života používají nemocní rakovinou tuky a cholesterol z cév jako zdroj energie a živin. Stejný jev byl pozorován u lidí, kterým se během války nedostávalo potravy. Při pitvách se zjistilo, že měli podstatně menší výskyt onemocnění cév než „dobře živená" část populace.
S využitím informací z knihy dr. Johna McDougalla „McDougallův plán". Vydala Společnost Prameny zdraví a OS Maranatha.
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 659
18.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
17.05.2012 00:00 Rubrika: Pohyb
17.05.2012 00:00 Rubrika: Různé
16.05.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
16.05.2012 00:00 Rubrika: Srdce a cévy
15.05.2012 00:00 Rubrika: Závislosti