Rubrika: Životní styl  |  Typ článku: Studie  |  25.11.2009 00:00

Domov důchodců na objednávku?

Studie, která byla v nedávné době publikovaná v časopise Archives of Internal Medicine, sledovala po dvacet let osoby středního a vyššího věku (od 45 do 64 let). Ukázalo se, že ti z 3 500 účastníků studie, kteří byli na jejím začátku obézní, kouřili, nebyli fyzicky aktivní, měli cukrovku anebo zvýšený krevní tlak, vykazovali mnohem větší pravděpodobnost, že se stanou klienty domova důchodců.

Kouření ve středním věku zvyšovalo riziko umístění do domova důchodců o 56 procent, nedostatek pohybu o 40 procent, neléčený vysoký krevní tlak o 35 procent.

Všechny tyto stavy lze upravit změnou životního stylu.

Harvard Women’s Health Watch