Vědecký výzkum již prokázal, že ženy vnímají své vlastní tělo negativněji poté, co shlédnou obrázky modelek. Vědci nyní zjistili, že i muži jsou obdobně záporně ovlivňováni pohledem na ženské modelky.
Výsledky nedávné studie ukázaly, že balená voda nemusí nutně obsahovat méně znečišťujících látek než běžná voda z vodovodu, navzdory faktu, že její cena může být až 1 900krát vyšší. Nejlepším řešením je používat filtrovanou vodovodní vodu.
Média negativně ovlivňují zdraví dětí i dospívajících
Televize, hudba, filmy, videohry a internet mohou – podle přehledu výsledků vědeckého výzkumu za posledních třicet let – negativně ovlivňovat zdraví dětí i dospívajících. Existuje těsný vztah mezi mírou vystavení těmto médiím a špatným zdravotním stavem – včetně zvýšeného výskytu dětské obezity, narušeného sexuálního chování a užívání tabáku.
Výsledky nové studie ukázaly, že rychlá procházka může odvrátit chuť na čokoládu – která je jednou z nejběžnějších potravin, po kterých lidé intenzivně touží. - University of Exeter
Úmrtnost na koronární onemocnění srdeční se ve Finsku v období mezi lety 1972 až 1992 snížila o 55 % u můžů a o 68 % u žen. Asi tři čtvrtiny poklesu se přičítají změnám v hlavních rizikových faktorech – snížení hladiny krevního cholesterolu, snížení počtu kuřáků a lepší kontrole krevního tlaku.
Studie zkoumala dietní faktory ve spojení s úmrtností u 11 000 lidí, kteří byli sledováni v průměru sedmnáct let. Vzhledem k vysoké zdravotní uvědomělosti (a tedy nadprůměrné životosprávě) měla celá zkoumaná skupina o 44 % nižší úmrtnost než běžná populace – což bylo z větší části výsledkem nízké úmrtnosti na nemoci oběhového a dýchacího systému.
Tempeh, tradiční indonézské jídlo, se připravuje fermentací vařených sójových bobů Rhizopus oligosporus. Nízký výskyt rakoviny prsu u asijských žen se dává do souvislosti s vysokou konzumací sójových výrobků. V nedávné době se ukázalo, že tempeh snižuje hladinu celkového a LDL cholesterolu a zvyšuje hladinu HDL cholesterolu.
U 3 947 mužů (v průměrném věku 43 let) a u 17 158 žen (v průměrném věku 40 let) bylo měřeno BMI (index tělesné hmotnosti). BMI bylo nejvyšší u jedlíků masa, nejnižší u veganů a střední u konzumentů ryb a lakto-ovo-vegetariánů. Průměrná váha u mužů a u žen, konumentů masa, byla o 5,8 kg, resp. o 4,6 kg vyšší než u veganů.
Asi 90 % rakovin tlustého střeva a konečníku, což jsou nejběžnější druhy rakoviny trávicího traktu, je výsledkem nezdravé stravy. Mezinárodní i případové studie poskytují přesvědčivé důkazy o tom, že existuje pozitivní korelace mezi živočišným tukem a spotřebou tmavého masa a nemocností a úmrtností na tyto rakoviny.
Konzumace masa, heterocyklické aminy a riziko rakoviny prsu
Je známo, že v Uruguayi je vysoká nemocnost a úmrtnost na rakovinu prsu. Předchozí studie ukázaly, že s rakovinou prsu jsou spojeny tmavé maso (v hojnosti v místní stravě) a nasycené tuky. Nová studie, která zkoumala 352 pacientek s rakovinou prsu a 382 pacientek bez rakoviny prsu v šesti nemocnicích v Montevideu, se zabývala jejich jídelníčkem a způsobem přípravy stravy.