Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Studie | 08.01.2012 00:00
Relativně nenáročná a snadno dosažitelná opatření, jako je pravidelný pohyb a konzumace množství ovoce a zeleniny, dokážou snížit vaše riziko mozkové mrtvice.
Ti, kteří nekouřili, pravidelně cvičili, pili alkoholické nápoje pouze střídmě (1 až 4 drinky týdně) a konzumovali hodně ovoce a zeleniny, měli nejnižší riziko mrtvice. Ti, kteří nedodržovali ani jedno z těchto opatření, měli nejvyšší riziko - a to dvojnásobné.
Tyto poznatky jsou jedním z výsledků britské studie na 20 tisících mužích a ženách, kteří na začátku studie netrpěli srdečním onemocněním ani neměli mrtvici.
BMJ 2009 Feb 19; 338:b349
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 302
18.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
17.05.2012 00:00 Rubrika: Pohyb
17.05.2012 00:00 Rubrika: Různé
16.05.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
16.05.2012 00:00 Rubrika: Srdce a cévy
15.05.2012 00:00 Rubrika: Závislosti