Rubrika: Krevní tlak | Typ článku: Studie | 04.01.2010 00:00
Hudba má na mnoho lidí uklidňující účinek. Dokáže však snížit i váš krevní tlak? Přehrávání vašich oblíbených kompaktních disků nenahradí změnu životního stylu anebo léky na snižování krevního tlaku. Výsledky nové studie však naznačují, že hudba může pomoci v prevenci zvyšování krevního tlaku, ke kterému u některých lidí dochází v důsledku stresujících životních okolností.
Vědci v nedávné době testovali účinky hudby na padesátce chirurgů, kteří se podrobili obtížným úkolům z oblasti duševní aritmetiky. Účastníci museli například odečítat zpětně od pětimístného čísla o intervaly jako 13 nebo 27. Dokonce i u lidí, kteří jsou v matematice jako doma, může tento úkol způsobit zvýšení krevního tlaku a srdečního tepu. Chirurgové byli podrobeni tomuto úkolu celkem třikrát: zatímco naslouchali hudbě podle vlastního výběru, zatímco naslouchali hudbě vybrané výzkumníky a bez hudebního doprovodu.
Krevní tlak se zvyšoval nejméně, když lékaři počítali za doprovodu hudby, kterou si sami vybrali, systolický i diastolický krevní tlak stoupnul asi o 3 body. Tlak vzrůstal nejvíce ve třetím případě, bez doprovodu hudby, systolický o 23 bodů a diastolický o 15 bodů. Navíc se ukázalo, že rychlost i přesnost byly významně lepší při poslouchání oblíbené muziky.
Journal of the American Medical Association
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 683
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba