Alkohol

  • Cukr, alkohol, mléko a kriminalita

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Studie  |  27.11.2011 00:00  |  Počet přečtení: 479

    Velké množství cukru ve stravě může být jedním z faktorů odpovědných za vzrůst násilí v naší společnost. Vysoký příjem cukru přetěžuje slinivku, což má za následek její nadměrnou reakci a následný pokles hladiny krevního cukru.

  • Totální abstinence

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Články  |  14.03.2011 00:00  |  Počet přečtení: 1290

    Byl zjištěn určitý slabý vztah mezi užíváním alkoholu a snížením úmrtnosti na infarkt myokardu. Při takto slabé statistické závislosti je nicméně velká pravděpodobnost jiných faktorů, které matou výsledky.

  • Konzumace tuků souvisí s alkoholismem

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Články  |  31.01.2011 00:00  |  Počet přečtení: 856

    Lékařský tým vypracoval studii, jejímž cílem bylo ověřit u skupiny dospělých lidí, jaký účinek má na hladinu krevních tuků konzumace tří běžných stolních olejů, a to jako součást jídelníčku se sníženým obsahem tuků (22-26 % kalorií).

  • Jaká jsou rizika užívání alkoholu? Proč se alkohol někdy doporučuje?

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Rady lékaře  |  29.04.2010 01:00  |  Počet přečtení: 1627

    Značná část trestných činů, a to zvláště těch nejtěžších - vražd, znásilnění, loupeží, je konána pod vlivem alkoholu. Nezměrné je utrpení dětí v rodinách alkoholiků anebo žen, jejichž manžel je agresivní alkoholik. Alkohol spolu s kouřením tabáku je hlavní...

  • Alkohol poškozuje čelní lalok

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Poradna pro duševní zdraví  |  27.02.2010 00:00  |  Počet přečtení: 814

    Kromě skutečnosti, že alkohol zvyšuje riziko vedlejších účinků léků, působí přímo i na čelní lalok. Lze říci, že je jedním z nejoblíbenějších útočníků, kteří ovlivňují mozek. Před několika lety se uskutečnila pozorování mozku alkoholiků a nealkoholiků...

  • V jednom časopise jsem četl, že mírné pití alkoholu prospívá srdci.

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Rady lékaře  |  04.10.2009 01:00  |  Počet přečtení: 612

    Je fakt, že zprávy o ochranném účinku mírné konzumace alkoholu na srdce a cévy jsou oblíbeným bonbónkem médií. Již s menším nadšením se reportéři zmiňují o studiích, které poukazují i na negativní důsledky mírného pití alkoholu. Co je důvodem takové jednostrannosti?

  • Jaké mohou být důsledky mírného pití alkoholu?

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Rady lékaře  |  04.09.2009 01:00  |  Počet přečtení: 1193

    Všeobecně se věří, že pití vína a piva není tak škodlivé jako konzumace tvrdého alkoholu. Pravdou je, že většina negativních účinků alkoholu závisí na celkovém zkonzumovaném množství a ne na tom, o jaký druh alkoholického nápoje se jedná.

  • Co lze vůbec ještě nazvat mírným pitím?

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Rady lékaře  |  29.08.2009 01:00  |  Počet přečtení: 665

    Pro někoho to může znamenat sklenku vína, pro jiného pět piv. Průměrná roční spotřeba čistého alkoholu u nás je 18,2 l u mužů a 4,7 l u žen. Muži jsou především konzumenty piva, a to v průměrném množství 0,5 l denně. Podle amerických psychiatrů je alkoholikem již...

  • Přispívají alkohol a kouření ke vzniku deprese?

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Poradna pro duševní zdraví  |  07.07.2009 01:00  |  Počet přečtení: 1370

    Kouření a alkohol zvyšují riziko vzniku deprese. Mezi depresí a konzumací alkoholu či kouřením je úzká souvislost. Člověk s těmito problémy se ocitne v začarovaném kruhu. Dokonce i příležitostné pití alkoholu podporuje vznik deprese.

  • Alkohol oslabuje schopnost zvládat stres a úzkost

    Rubrika: Alkohol  |  Typ článku: Poradna pro duševní zdraví  |  23.03.2009 00:00  |  Počet přečtení: 1880

    Možná nejčastější samoléčbou stresu je sklenka alkoholu či půllitr piva po práci. Zajímá mne, zda je tento zvyk výsledkem všeobecného zlozvyku anebo reklamní snahy průmyslu s lihovinami. Podle nových výzkumů není nic absurdnějšího, než když někdo bojuje proti stresu se...

1 2 3 4